У приміщенні міськвиконкому по дорозі на другий поверх стіни прикрашають цікаві інформаційні стенди з прогресивними проектами, які уже запровадило, або планує запровадити місто. Думаю буде цікаво познайомитись з цими можливими напрямками діяльності нашого міста. А почнемо з найцікавішого. __________________________ КАНАТНА ДОРОГА Проект будівництва оглядової канатної дороги в каньйоні річки Смотрич навколо Старого міста.
Інформація зі стенду:
____________
КОРОТКА ХАРАКТЕРИСТИКА
Загальна довжина 5 157 м
Станції посадки-висадки 2 од.
Пасажиропотік 750 чол/год
Загальний оглядовий час 30-45 хв.
Оглядові об'єкти 85% пам'яток
Провідним світовим виробником канатних доріг Doppelmayr, підготовлено комерційну пропозицію, щодо втілення даного проекту у Кам'янці-Подільському
МЕТА ПРОЕКТУ
- Створення додаткової атракції Європейського рівня
- Збільшення туристичного потоку в 3-5 разів за 5 років
- Виведення міста на новий рівень туристичних послуг
ПОЄДНАННЯ СТАРОГО ТА НОВОГО ЗАРАДИ БЛАГА МАЙБУТНЬОГО...
____________ Як бачимо, проект досить революційний як для нашого міста і, можливо, враховуючи його туристичну привабливість і той факт, що тут дійсно є що показати, досить корисний. Історія канатних доріг
Виявляється, будівництво канатних доріг має багатовікову історію. У всі часи перед людьми стояло завдання ефективного транспортування вантажів через пересічену місцевість.
Ще до нашої ери в Китаї підвісні канатні дороги використовувалися для підняття необхідних вантажів на стіни фортець. У середні століття жителі гір переправлялися через ущелини за допомогою кошиків, які кріпилися на канатах.
Перші сталеві канати з'явилися в Німеччині в 1834 році. Переплетені сталеві дроти виявилися ефективним винаходом і дали новий поштовх до розвитку канатного транспорту в світі. У цей же час починають застосуються перші фунікулери, ці рейкові дороги з канатною тягою при експлуатації отримали позитивні відгуки у гірників і знайшли своє застосування у промисловців. Рейки давали хорошу стійкість перевезеним вагонах і захищеність від бічних вітрів.
У 1866 році на півночі Швейцарії була побудована перша пасажирська канатна дорога, яка доставляла туристів на оглядовий майданчик, звідки відкривався шикарний вид на водоспад.
Харківська канатна дорога введена в дію 1971р.
|
Канатні дороги виявилися оптимальним видом транспорту для болотистій та гірській місцевості при мінімальних експлуатаційних витратах. Вантажні канатні дороги почали активно використовуватися на рудовищах, переробних підприємствах, при будівництві гідроелектростанцій.
Після другої світової війни в Європі, США та Японії почав набирати все більшу популярність гірськолижний спорт і, відповідно, почали будуватися підйомники для спортсменів та відвідувачів гірськолижних центрів. На Україні широко відомі канатні дороги у Карпатах та в Криму, крім того є канатна дорога і в містах Харкові, Одесі та Дніпропетровську |
Якщо подивитись
план-схему розташування зі стенду, то дійсно канатна дорога обходить практично все Старе місто і зазначені 85% пам'яток Кам'янця цілком можуть попасти в поле зору цього маршруту. Дорога бере початок і закінчуєтьсяь десь в районі Нового замку - чудові перспективи і думаю навіть кам'янчани залюбки б користувались цим атракціоном
Цікаво скільки коштували б ці понад пвігодини задоволення, але напевно немало, так як обладнання і його обслуговування тут скоріш за все не дешеве. Фінансову інформацію на стенді не подано, але зате відомо, що свої проекти прораховувала і пропонувала австрійська компанія Doppelmayr (Доппельмайєр). На сайті компанії дізнаємось, що вона має виробничі приміщення та філії по збуту та сервісного обслуговування в більш ніж 33 країнах світу, і реалізувала до сьогоднішнього дня більш 14200 систем канатних доріг для замовників з 85 держав. Крім того ця компанія отримала замовлення і на будівництво трьохканатної дороги в Сочі в олімпійському містечку. Усе це безумовно свідчить про довіру до неї і про уже сформований авторитет на ринку канатних доріг. Наведемо кілька фото з канатних доріг цієї фірми у різних містах: Канатні дороги фірми Doppelmayr у містах Великобританії, Сингапуру, Венесуели та США (фото з оф.сайту) Хоча судячи по малюнку на нашому стенді у Кам'янці запланована трохи не така канатна дорога. Судячи по формі кабіни і її кріпленні це трьохканатна дорога (такаж як і в Сочі) з досить вмістимими кабінами Трьохканатна дорога (фото з оф.сайту) Щось схоже будуватиметься, а може і вже будується в Сочі до зимової олімпіади, але там канатна дорога буде складатись з двох секцій, які в сумі дадуть трохи більше 3-х км. шляху. Щоправда пасажиропотік там передбачено більший напевно через збільшену кількість кабін. Як би там не було але пролетіти за півгодини 5км над Старим містом - виглядало б дуже навіть привабливо, але складно віриться, що такий грандіозний проект може бути втілений у нашому нецентральному містечку. Ми не Сочі і олімпіади не приймаємо і ті грандіозні суми, які крутяться біля міста-столиці олімпіади 2014року і про які вже жартують гумористи на телеканалах, нам годі й чекати. А можливо це і на щастя, адже кожна медаль має дві сторони...
Підготував: Сергій Єрмаков
Дивіться також: |