Є у Кам'янці невеличка, але дуже цікава церквушка, що заховалась у тиші Вірменських кварталів, проте, напевно, немає такого місцевого жителя, який би не знав її. Церква носить статус найстарішої культової споруди і датується XIV століттям. Нещодавно перед входом в церкву з'явилась металева табличка, яка нагадує, що церкву було засновано у 1398 році. Церква маленька, можна навіть сказати, що непоказна з першого погляду, але ці древні стіни містять багато такого, що може привернути увагу будь-кого.
Набагато скромніший вік має дзвіниця церкви, проте її аркоподібний тунельний прохід має досить цікаве фрескове оформлення. Тут відвідувачів зустрічає арка, на стелі котрої зображений Ісус Христос з відкритою книгою, в якій написано якусь біблійну фразу, а другою рукою вказує на також якийсь символічний знак, що інколи трапляється в іконописі - зведені безіменний і великий пальці.
Ось ця фреска, про яку ходять деякі чутки, наприклад, що Ісус на ній веде поглядом за глядачем з якого місця він би на него не дивився, проте це має досить сумнівний ефект, коли дивишся на це реально. Хоча деякий ефект є, проте це, напевно, властивість будь-якого ввігнутого зображення.
Більш детальне зображення цієї фрески є в фотоальбомі нашого сайту - Фреска у дзвіниці церкви св.МиколаяЗацікавило мене в цій арці інше. А саме символи у кутках фрески - ВІЛ, ЯНГОЛ, ОРЕЛ і ЛЕВ. Не дарма ж вибрані саме вони. Цікавився у різних людей про них, дехто опираючись на Біблію говорив що це якості Бога - здається сила, мудрість, справедливість і любов. Ось ці символи ближче:
Чув колись і іншу думку - що це чотири символи - чотири апостоли-євангелісти - Матвій, Марко, Лука і Іван, а от хто чим представлений я не знав, проте думав що Віл - це Матвій, Янгол - Іван, Орел - Лука і Лев залишається Маркові. Проте остання моя поїздка в Бучач розклала всі крапки над "і" в питанні "Хто є хто?". Ось на що я натрапив в одній з церков:
По-моєму, тут все ясно, адже напевно в церквах повинно бути однакове розуміння символів, які входять в оформлення інтер'єру. Хоча можливі варіанти...
ПС. Велика подяка Світлані Гнитці за надані фотографії з бучацької церкви.
Право на життя має будь-яка думка але привязувати мудрість до розміру голови трохи насмішило Але й справді... Не приписувати ж мудрість тупій курці, ой тьфу... орлу
Стаття дуже цікава і пізнавальна..самам ніколи незнала що це все означає....незвертала уваги,дякую Серьожі та таку цікаву інформацію)мені потрібно почастіш заходити на цей сайт)))
в Вадіма порівняння теж дуже цікаві і в одночас кумедні.наприклад3 novvm (Сьогодні 12:20) А орел - справедливість. Бо йому з гори видно хто зким і за шо
0 4 novvm (Сьогодні 18:07) Лев того і цар - бо сильніший, а в бика голова велика - того мудра. Має така думка право на життя?_))))))))))ахах....... У вас також в Каямнці дуже цікава старенька церковка...,ніколи там не була.....потрібно виправити ситуацію))
ооооо.дякую Серьожка.....як приємно побачити щось рідне для мене....особливо малюнки моєї церкви.ЦЕ взято з церкви Різдва Пресвятої Богородиці в м.Бучач що розміщена в селещі цукрового заводу(МАлюнки 4 останніх),це маленька церковка яка збудована в 2003,точніш навіть не збудована а десь приблизно у цьому році був закладений перший камінь на її будівництво.Служать у ній отець Віктор.....,як і в кожній церкві є щось особливе.а у нашій....скромні розписи по цих стінах.які і стали допомогою та розгадкою Серьожі.
Точно, а я не міг згадати, церква Різдва Пресвятої Богородиці. Як бачимо крім замків Бучач і Кам'янець схожі ще й церквами - і та і та невеличкі, проте Кам'янецька найстаріша в місті а Бучацька напевно наймолодша, якщо закладена в 2003р.
так іменно от ця церква сама найновіша і як ти сказав наймолодша.і найменша........бо того що як ти бачив усі інші церкви білш такі розписані,більші.............і старіші.а ця ще юнна..але зате у ній стільки заложено всього.......іменно мені,в ній дуже комфортно,як і у кожній церкві але цій я залишаюся разом із Богом..))
Привіт сонна кицька дякую за багато теплих слів. Дуже приємно. Варто відзначити і твою важливу роль в цьому дослідженні. Бо якби не ти, то наш дослідник в твоїй церкві можливо і не попав
ахаха.....ну завжди рада допомогти.......приємно..запрошую ще одного дослідника...який навчив мене правельно хреститися.....в Бучач,хотя просила вже ккупа раз)ахахах))а в мою церкву у неділю зі мною не реально не попасти)))))
Стосовно «біблійної фрази», то на цій фресці, на мою думку, написана сама головна ідея всього Нового Заповіту, а може навіть і всієї Біблії - це слова Христи «Я дорога, і правда, і життя. До Отця не приходить ніхто, якщо не через Мене.» (Іоанна 14:6)
Стосовно чотирьох істот. Пророк Ієзекіїль описує цих духовних істот, які зовуться Херувимами. Він бачив їх в чотирьох образах - образі людини, вола, лева й орла (Ієзекіїля 1). Ці символи означають, що Херувими поєднують в собі якості розумності, покори, сили і швидкості. Вони є духовною колісницею Всевишнього, тому і написано, що Бог «сидить на херувимах» (1 царів 4:4). Апостол Іоанн в Об'явленні в четвертій книзі також згадує цих духовних істот, котрі знаходяться серед та навколо престолу Бога Живого (Об'явлення 4:6-8). Більш детально про духовних істот ангельских можна прочитати на сайті «Феномен в життя» у статті «Собор Архистратига Божого Михаїла та інших Небесних Сил безтілесних» (нажаль ББкод УРЛ заборонено, тому приводжу посилання в текстовому форматі - http://phenomen.at.ua/news/sobor_arkhystratyga_mykhaila_ta_inshykh_nebesnykh_syl_beztilesnykh/2010-11-21-42 ) В іудаїстській символіці «чотири тварин» були пов'язані з чотирма архангелами (лев з Михаїлом, бик з Гавриїлом, людина з Уриїлом, орел з Рафаїлом. В християнстві існують різні пояснення цих символів. Згідно одного із тлумачень - це символи самого Христа в різні фази його життя: при народженні він людина, при смерті - жертовний бик, при воскресінні - лев, при вознесіння - орел. Стосовно ж символіки євангелістів - тут також є різні тлумачення цих символів, а звідси і різна їх відповідність апостолам. Так одне із розповсюджених трактувань стверджує, що атрибуція живих істот того чи іншого євангеліста пов'язана з початком розповіді відповідного Євангелія. Так, людський образ ангела як символ Матвія повинен був відбивати людську генеалогію Христа, з якої починається Євангеліє від Матвія; лев Марка - проповідь Іоанна Хрестителя в пустелі; бик Луки - жертву Захарії; орел Іоанна - піднесений, спрямований до небес характер початку Іванового Євангелія. Є ще багато різних трактувань цих символів, але вказані вище - то, на мій погляд, є основні із них.
Дякую за позитивну оцінку. Але не потрібно завжди приймати мої коментарі як істину (на неї я ніяк не претендую, хоча і готовий свою думку відстоювати). Крім того, нажаль не вмію писати лаконічно (тобто для мене це дуже важко, а часу нажаль завжди не вистачає ).
Перечитую і не перестаю дивуватись. Дуже пізнавально і детально все розписано. Виходить, що варіанти трактування символів описані в статті то лише два з багатьох варіантів. А можливо навіть і лише варіант про євангелістів збігається бо і риси трохи не такі: в статті / в Ієзекіїля мудрість / розумність - можна сказати що співпадає любов / покора - не співпадає. сила / сила - повністю співпадає справедливість / швидкість - не співпадає
Вразив матеріал про Херувимів. І справді їх зображають з цими чотирма обличчями. Дуже цікаво. А поблукав ще по тепер вже дружньому сайту "Феномен в життя" і от що знайшов у публікації "Апостол і євангеліст Лука" http://phenomen.at.ua/news/apostol_i_evangelist_luka/2010-10-31-40. Там відеоролик з фільмом від телекомпанії Глас закінчується такими словами: "Пройшовши земний шлях, він (ап.Лука) прийняв мученицьку смерть, до кінця віддавши себе в руки Господа. Символом жертовності в старому заповіті є телець, тому його зображують на іконах євангеліста Луки як символ цілковитої самопожертви святого апостола"
Стосовно аргументу, щодо звязоку апостола Луки із символом бика, то тут дозволь мені трішки непогодитись із сценаристом телекомпанії Глас. Згідно переказів із євангелістів своєю смертю помер лише апостол Іоанн Богослов. Тому, якщо аргументувати символіку самопожертвою апостола, то символ бика можна було би присвоїти трьом євангелістам...
От іще дещо знайшов, що підтверджує попередні тези: На середині двох частин дверей міститься зображення зі сценою Благовіщення Пресвятої Богородиці і чотирьох євангелістів зі своїми символами, що сидять звернені вправо до текстів своїх євенгелій. Їхні символи у відповідності до тексту візії Єзекиїла спочатку не стосувались євангелістів тільки Христа, як персоніфікації божих прикмет. Ангел - олюднення; Віл - жертва; Лев - всемогутність, символ царської влади; Орел - ласка Святого Духа. Цікавим є те, що лева і вола також часто зображали з крилами. Лише згодом ці символи були прикладені до євангелістів у такому порядку: Матвій - ангел; Марко - лев; Лука - віл; Іоан - орел. Мирослава Білецька-Зварич Реставрація одвірок та царських воріт іконостаса церкви Воздвиження Чесного Хреста з монастиря Скит Манявський - Режим доступу http://www.anthropos.org.ua/jspui....ч_М.pdf
мудрість / розумність - можна сказати що співпадає любов / покора - не співпадає. сила / сила - повністю співпадає справедливість / швидкість - не співпадає
Це не є символіка євангелістів, а візуалізація якостей (спробую сказати - чеснот, але не впевнений що буду правий). І тут давай спробуємо до вказаних тобою стовпчиків домалювати ще один - сам образ. Гаразд?
Code
мудрість / розумність / образ людини любов / покора / образ вола сила / сила / образ лева справедливість / швидкість / образ орла
А тепер видалимо зайвий стовпчик.... Ну це я думаю кожен зробить самостійно...
leonc, а чому силу приписано Леву, якщо подивитись початок обговорення статті то це цілком може бути Віл, Любов, а відповідно і покора ми тоді зійшлись на думці що це однозначно людина. Якщо розставити ці якості так
Code
мудрість / розумність / образ лева любов / покора / образ людини сила / сила / образ вола справедливість / швидкість / образ орла
то все стає на свої місця і важко викинути якийсь стовпчик
Все би добре, ото лишень є одне але. Через усю Біблію за левом закріплено образ царственної сили. Скажімо, якщо стосовно вола ще можна спробувати засумніватись, то стосовно лева - сумнівів немає ніяких. Подивись опис лева у моєму повідомленні #38. Крім того, ще можна добавити вірш із Об’явлення 5:5 - «А один із старців промовив до мене: Не плач! Ось Лев, що з племени Юдиного, корень Давидів, переміг так, що може розгорнути книгу, і зламати сім печаток її». В цьому вірші мова іде про Христа в контексті що Він переміг та доказав свою царственну силу, якою зможе розгорнути книгу та зламати печатки. Крім того неявно силу ще можна побачити в Осії 5:14 - «Бо Я немов лев для Єфрема, і немов той левчук дому Юди. Я, Я розшматую й піду, і ніхто не врятує!». А от у вірші 1 Петра 5:8 «Будьте тверезі, пильнуйте! Ваш супротивник диявол ходить, ричучи, як лев, що шукає пожерти кого» взагалі про лева інакше як про символ сили навіть і думати годі. Невже тут він символізує справедливість? Сумніваюсь... І ще - Софонії 3:3 - «Його зверхники посеред нього то леви ревучі, його судді вечірні вовки, які не лишають до ранку нічого». Справедливість чи всетаки сила? Чи ось тут - 2 Тимофія 4:17 - «Але Господь став при мені та й мене підкріпив, щоб проповідь виконалась через мене, та щоб усі погани почули її. І я визволився з пащі лев'ячої...»? Ні, лев - то ніяка не справедливість, а символ сили і запропонована тобою підміна не переконлива. Вибач...
Так от хоча Свідки взагалі не вітають ніяких мальованих символів
Ой не вірю. Досить відкрити який небудь їхній журнал, так мальовані картинки там майже на кожній сторінці. І символів там хоч ховайся.
Quote (KamPod)
але про чотири істоти вони звісно чули і як варіант вони висували припущення
Зрозуміло. Дозволь мені висловити сумнів що свідки є християнами. Точніше я спробую впевнено сказати, що вони такими не є. І припущення їхні залишаються припущеннями. Та і зв'язку між якостями, перерахованими свідками, і чотирма образами Херувимів я у них не знайшов. Може був неуважний, тому буду вдячний якщо мене підправиш. Припущення бо без аргументації та ба навіть логічних зв'язків - то не є добре. Багато у них таких припущень.... І дай Боже, щоб припущення їхні торкались лише символіки, і не заважали простим людям із вірою в Христа приходити в Царство Бога Живого. Блаженні вбогі духом, бо їх є Царство Небесне. Євангеліє від Матвія 5:3
Quote (KamPod)
Ось цитата з їхньої публікації "Что от нас требует Бог?"
Зрозуміло.... Доречі, ця публікація є неабияким доказом того, що дана організація не є християнською і не проповідує Господа і Спасителя нашого Ісуса Христа.
Вибач, скотився трішки в офтоп. Навіяло. Постараюсь на майбутнє виправлятись.
Ну не знаю християни вони чи ні, але їх релігійність виглядає досить переконливо. Сьогодні знову говорив з одним із свідків Петром, який говорив що пригадує читав таке дослідження в їх журналах і в чотирьох образах істот дійсно є деякі паралелі з якостями. Він також звернувся до Ієзикіля 1.10
Quote
Подобия лиц у них были такие: у всех четырех - лицо человека, справа - лицо льва, слева у всех четырех - лицо быка, и у всех четырех- лицо орла.
Людина це любов - бо у люди єдині можуть віддзеркалювати Божу любов Віл - це сила Далі Петро не міг точно пригадати і казав що можливо лев це мудрість а орел це справедливість, але потім знайшов паралельне місце від зацитованого Єзекіля на слово лев - Притчі 28.1 і зробив висновок що лев всеж таки це справедливість, бо там сказано що
Quote
праведные смелы, как молодой лев
, тобто лев асоціюється з праведними, з праведністю, а значить з справедливістю. А орел якби дальноглядний, а значить і мудрий.
Людина це любов - бо у люди єдині можуть віддзеркалювати Божу любов
Звичайно, у світі, буття якого грунтується на волі Творця, людина покликана бути гармонізуючим початком та нести у світ божественну любов. Але відпадіння людини від союзу з Богом несе прокляття всьому творінню, оскільки останнє пов’язане з Богом через людину. Але разом із тим людина - це є символ мудрості в пізнанні Божественної волі та свободи вибору. Мудрість же дає Господь: Притчі 2:6 - «бо Господь дає мудрість, з Його уст знання й розум!»; Екклезіяст 2:26 - «Бо людині, що перед лицем Його добра, дає Він премудрість, і пізнання, і радість;»; Даниїла 2:21 - «І Він зміняє часи та пори року, скидає царів і настановляє царів, дає мудрість мудрим, і пізнання розумним»; Якова 1:5 - «А якщо кому з вас не стачає мудрости, нехай просить від Бога, що всім дає просто, та не докоряє, і буде вона йому дана». Якщо розглянути Притча 20:5 - «В серцї людськім задуми - мов вода глибока, та чоловік розумний вичерпає її.», то тут «глибокі води» є символом безодні і розумна людина здатна витягти мудрість з її глибин. Цей вірш також можна розуміти як твердження для людини можливості самореалізації, удосконалення, досягання нових вершин (глибин) мудрості. Крім того, Боголюдина Христос теж зоветься мудрістю: 1 коринтянам 1:30 - «А з Нього ви в Христі Ісусі, що став нам мудрістю від Бога, праведністю ж, і освяченням, і відкупленням,». На основі цього можна стверджувати, що образ людини символізує мудрість/розум.
волі Творця, людина покликана бути гармонізуючим початком та нести у світ божественну любов. Але відпадіння людини від союзу з Богом несе прокляття всьому творінню, оскільки останнє пов’язане з Богом через людину.
Нічого собі, а я і не знав що прокляття було не тільки людині через гріх Адама і Єви але й всьому творінню. Ціакаво, не пригадую в Біблії такого, хоча це легко перевірити. А що виходить що і всі звірі і птиці також вічно жили в Едемському саду?
Стосовно прокляття... Саме цікаве, що про прокляття людей якраз мова то і не йде... Проклятіший над усю худобу, і над усю звірину польову змій (Буття 3:14) великий, вуж вікодавній, званий дияволом і сатаною (Об’явлення 12:9), та проклята земля (Буття 3:17). Причому змія було проклято за власний вчинок, а землю за вчинок людини. В даному випадку змій нас цікавить менше всього, а ось щодо прокляття землі, то можна ще глянути що з цього приводу пише пророк Ісая - «Й осквернилась земля під своїми мешканцями, бо переступили закони, постанову порушили, зламали вони заповіта відвічного...» (Ісаї 24:5), а у посланні до Римлян апостол Павло пише «Бо все створене підкорилося марноті не добровільно, а через того, хто його підкорив, сподіваючись, що саме створіння буде визволене від рабства тління - на свободу слави дітей Божих» (Римлян 8:19-21). Тобто тут ми бачимо, що природа (космос, земля, рослини, тварини) постраждала у наслідок гріхопадіння Адама і наразі відрізняється від тієї, яка була створена Богом із самого початку. Можна ще глянути книгу премудрості Соломона 1:13 - «Бог не створив смерти і не радіє з погибелі живих». І дійсно, коли Бог творить світ, Він раз за разом бачить що все створене є добре. А в доброму світі немає місця смерті. Тому можна припустити що увесь тварний світ з самого початку не містив у собі смерти.
Щодо мудрості, то як я розумію Леонід, мається на увазі що з таким же правом як любов можна приписати людині і мудрість, так? Звісно наведені цитати повністю підтверджують це, але ж і дві інші якості що залишились - сила і справедливість (чи швидкість) також можна приписати людині як творенню по образу і подобі єдиного Бога. А це на мій погляд не входить в протиріччя з існуючим розподілом якостей, але те що лише людині притаманна така якість як любов, підтверджує її відмінність від інших творінь. Не думаю що любов'ю в тому розумінні яке розумію я (духовна категорія) наділене ще якесь Земне творіння, а от силою, швидкістю, чи навіть розумністю цілком може бути приписана іншим тваринам, зокрема волу, леву чи орлу. Правда складніше з мудрістю і справедливістю, але ...
Людина дійсно була створена по образу Бога і їй закладена любов, але подоба Богу - то є справа вільних особистих зусиль людини, яка може досягти досить високих ступенів свого розвитку в людині, але може і зовсім бути в ній відсутньою. Тому у мене є сумнів щодо людини як символу любові, любові хоча б до ближнього свого, не кажучи вже про любов до Бога.
Спілкувався якось на початку осені з одним знайомим (Валерієм Свередою) то він висунув припущення, що під час створення всього Бог створив і таких істот яких зараз не існує але які збереглися в епосі. Наприклад дракони, багатоголові змії, чи навіть кентаври. Але з часом після вигнання з Раю, деяким творінням яким Адам так і не встиг дати призначення не вдалось адаптуватись і вижити. Хто що думає про це?
Нічого не можу сказати з цього приводу. Могли бути, а могли не бути. Єдине що можу припустити - якщо вони й існували (чи існують досі), то скоріш за все це є абсолютно нерозумна природа, котра не має свободи волі. Але це ні у якому разі не розповсюджується на духовних створінь. Хоча свободи волі вони таки також не мають.
Quote (KamPod)
яким Адам так і не встиг дати призначення
Якщо ти про нарікання імен, котрі в своїй основі містили вказівку на більш характерні властивості майбутнього носія того чи іншого імені, то це дійство повністю закінчилось ще до гріхопадіння - «І назвав Адам імена всій худобі, і птаству небесному, і всій польовій звірині» (Буття 2:20).
По першій половині звісно мова йшла про земні створіння, а не про духовні. Мається на увазі види тварин які до цих пір не дійшли. До тих казкових персонажів можна додати також динозаврів, мамонтів і т.п. які колись населяли Землю. Можливо серед творінь Бога не всі були досконало пристосовані до життя на землі і тому не вижили. Така гіпотеза.
А по другій половині дійсно я мав на увазі те. І тепер зрозумів що докананий час дії Адама в Біблії знімає деякі питання. Дякую за роз'яснення
Звичайно, можна спробувати так інтерпретувати, особливо якщо прочитати Повторення закону 33:17 - «Величність його як вола його перворідного, а роги його роги буйвола, ними буде колоти народи всі разом, аж до кінців землі, а вони міріяди Єфремові, а вони Манасіїні тисячі» і звернути увагу на символ величності, могутності вола, оскільки саме таке значення мали роги буйвола. Тобто, якщо ще прочитати попередні вірші цього розділу, то явно випливає що в даному випадку віл є символом сильного супротивника. Разом із тим можна розглянути Ісаї 1:3 - «Віл знає свого власника, а осел ясла пана свого, а Ізраїль не знає Мене, не звертає уваги народ Мій на Мене...». Тут іде трішки інша символіка. Віл тут виступає смиренною твариною, яка знає свого власника та упокорюється йому, і свою силу спрямовує на виконання волі власника. Тобто віл в даному вірші - це символ покори. Силу ж, насправді, в Біблії, як правило символізує лев, але про це трішки згодом. Разом із цим, волів приносили в жертву за гріхи (див Левит 4:3-21). А жертва за гріх якось не дуже асоціюється із силою, а навпаки із покорою. Тобто, віл - це символ покори.
Притчі 28.1 і зробив висновок що лев всеж таки це справедливість
Насправді вірш із Притчі 28:1 «Безбожні втікають, коли й не женуться за ними, а справедливий безпечний, немов той левчук.» аж ніяк не свідчить про те, що лев справедливий. Ідея цього вірша у тому, щоб протипоставити безбожних/нечестивих та справедливих/праведних порівнюючи їх душевний стан. Так безбожного завжди мучає та переслідує совість його і він втікає навіть тоді, коли відсутня всіляка зовнішня небезпека (для прикладу можна порівняти з Левит 26:36-37 - «А хто останеться з вас, на того серце наведу страх в землі ворога його: і гнатиме його шелест летючого листу, і втікатиме, як втікають від меча, і падатиме, хоч ніхто не гнатиметься за ним. І будуть падати одно через другого, наче перед мечем, хоч ніхто не гнатиме їх; і не буде в вас снаги, щоб остоятись перед ворогами вашими»). Справедливі/праведні ж навпаки впевнені та тверді в своїх позиціях - як той лев, що є символом сили, влади та могутності (і ніяк не символом справедливості/праведності). Наприклад в Буття 49:9 син Якова - Іуда порівнюється із левом в контексті того, що Рувим позбавлений первородства та могутності, Симеон та Левій сили й самостійності, а 4-й син Іуда в особі свого потомства отримує і могутність, і силу, і самостійність, і царственність. Багато ще де в Біблії образ лева відображає саме могутність, силу та царственність. Крім того, можна розглянути ще одни вірш із Притчі 30:30 - «лев, найсильніший поміж звіриною, який не вступається ні перед ким». Цей вірш ще раз підтверджує те, що лева вважали найсильнішим (а значить він символізує силу) . Якщо ж розглянути Михея 5:7 - «І Яковів залишок буде між людами, серед численних народів, як лев між лісною худобою, як левчук між отарами овець, що як він переходить, то топче й шматує, і немає нікого, хто б зміг урятувати.», то у цьому порівнянні про справедливість важко говорити, зате про силу, міць, царственність - можна. І ще один вірш - 2 Самуіла 1:23 - «Саул та Йонатан, ці улюблені й милі за свойого життя, і в смерті своїй нерозлучні, прудкіші були від орлів та сильніші від левів!». Знову лев асоціюється із силою. Крім того, орел із прудкістю/швидкістю, але про це в наступному пункті.
І знову докази досить переконливі і обгрунтовані. Дякую, Леонід. Дійсно Притчі 28.1 можна трактувати і не як ототожнення праведних з левом, а як те, що праведні сильні як лев.
Знову ж таки, як на мене, то дуже і дуже самовільне трактування. По крайній мірі я не знаходив в Біблії місця, де би орел був символом мудрості. Навпроти, є декілька місць, де орел символізує швидкість. Перше із них я вже наводив у попередньому пункті - це 2 Самуіла 1:23. Крім того можна ще навести Єремії 4:13 - «Ось він прийде, як хмари, й як буря його колесниці, від орлів швидші коні його: Горе нам, бо спустошені будемо ми!...», Йова 9:25-26 - «А дні мої стали швидкіші, як той скороход, повтікали, не бачили доброго, проминули, немов ті човни очеретяні, мов орел, що несеться на здобич...», Притчі 23:4-5 - «Не мордуйся, щоб мати багатство, відступися від думки своєї про це, свої очі ти звернеш на нього, й нема вже його: бо конче змайструє воно собі крила, і полетить, мов орел той, до неба...» та інші... Тобто ми явно бачимо, що орел є символом швидкості.
Воля і совість до патріотизму? Не погоджуюсь. Воля і совість — то є якраз духовні поняття. Воля не є самостійним елементом душі, і поняття про волю невіддільне від поняття про серце. Воля - це «рівнодіюча сила» прагнень і бажань серця. Тому наша воля має вирішальне значення у сприйнятті всього того, що нас оточує і його оцінки. За словами єпископа Феофана Самітника : «Найважливіше — замінити свою зіпсовану, злу, горду волю волею Божою, пізнаваною через голос совісті — інакше кажучи, ангела-охоронця». Стосовно ж порівняння чотирьох тварин із волею, совістю, розумом та силою любові, то таке порівняння (а заразом і думки з цього приводу) ми можемо знайти у бесідах Макарія Єгипетського (Макарія Великого). Ось цитата із його алегоричного пояснення бачення, описаного пророком Ієзекіїлем: «Чотири тварини, що носять колісницю, представляли собою образ володарюючих сил розумної душі. Як орел царює над птахами, лев — над дикими звірами, віл — над тваринами покірними, а людина — над усім тварним світом: так і в розумній душі є більш царствені сили, тобто, воля, совість, розум і сила любові. Ними керується душевна колісниця, в них спочиває Бог.»
На скільки знаю то в православ'ї Христос і Бог це щось типу одна суть, чи якось так мені говорив Леонід (leonc), тому навіть з цього коменту можна зробити дискусію
Те шо вони гравці однієї команди це точно. Але Христос - син божий, жиди - народ божий, всі решта - раби божі. І ще, Бог "якимось своїм способом" оплодотворив Марію, а потім сказав Моісею "Не прилюбо дєйствуй"
Навіть не гравці однієї команди а одне і теж. Тобто Христос це одне з втілень Бога. Звідси і поняття про Святу Троїцю і три пальці стиснуті в пучок коли ми хрестимся в церкві. Такі погляди православної церкви, якщо я якось не так виразився думаю мене поправлять. Доречі Свідки Єгови "сміються" з цього твердження що Христос це те ж що і Бог, бо кажуть до кого ж він тоді звертався в молитвах і говорив "Отче"?
Ісус Христос — образ Бога (2 коринтянам 4:1; колосянам 1:15; Іоанна 1:18). Крім того Ісус Христос навчав, що Він має одну сутність з Богом Отцем: «Я й Отець Ми одне!» (Іоанна 10:30), що Він одночасно «зійшов з небес» і «єси на небесах», тобто - Він одночасно перебуває на землі, як людина і на небі, як Син Божий, будучи Бого-людиною (Іоанна 3:12-13). Тому, «всі повинні шанувати Сина, як шанують Отця. Хто не шанує Сина, не шанує Отця, що послав Його»(Іоанна 5:23). «Незлитно, незмінно, нероздільно, нерозлучно» - так поєднані дві природи в Особі Христа ... Христос — цілком Бог: Немовлям у яслах — або вмираючи на хресті, Він не перестає бути причетним троїчній повноті і у Своїй всюдисущності і могутності керувати всесвітом ... З іншого боку, людство Христа — це цілком наше людство, воно Йому не властиве за предвічним Його народженням, але Божественна Особа створила Його у Собі в лоні Марії.
Quote (KamPod)
Доречі Свідки Єгови "сміються" з цього твердження що Христос це те ж що і Бог, бо кажуть до кого ж він тоді звертався в молитвах і говорив "Отче"?
Христос — Боголюдина. Досконалий Бог і досконала людина. Як Людина Він молився Богові Отцеві. Як Бог - приймає молитви від нас.
Доречі Свідки Єгови "сміються" з цього твердження що Христос це те ж що і Бог
Вибач, не втримався і вирішив цей момент ще раз прокоментувати... І це буде більше не як коментар, а як запитання (до свідків). Якщо Христос не Бог, то тоді: 1. В чому полягала основна тема проповіді Христа? 2. За що розіпнули Христа? 3. Яка ціль цієї смерти? Ще раз вибач за те що затягую дискусію в офтоп, але... але думаю питання чи є Христос Богом - то є питання по темі, оскільки згідно видінь Ієзекіїля та Іоанна Богослова на престолі в даному випадку сидить Бог, а на іконах ми бачимо Ісуса Христа... Хоча це теж не основна тема дискусії, тому... Якщо вважаєш це повідомлення недоречним - видали його.
Я по ідеї знаю що вони будуть відповідати на задані три питання, але краще при нагоді запитаю у когось з них і постараюсь передати дослівно щоб випадково не загубити суті, тому до цього ще повернемось.
ПС. А обговорення це чудово, я навіть подумав, можливо варто перенести обговорення цієї теми на форум?
Гарна думка, Вадим. Треба підвести якийсь спільний знаменник у цій дискусії, підсумувавши все вищесказане. У мене вже навіть була така думка - зробити дубль 2 статті не викидаючи і не редагуючи цієї, де включити усі наведені міркування в коментах.