Сб, 23.11.2024, 03:32
Вітаю Вас Гість
Головна | Реєстрація | Вхід
Головна » Статті » Релігія

Чотири символи на церкві св.Миколая
Є у Кам'янці невеличка, але дуже цікава церквушка, що заховалась у тиші Вірменських кварталів, проте, напевно, немає такого місцевого жителя, який би не знав її. Церква носить статус найстарішої культової споруди і датується XIV століттям. Нещодавно перед входом в церкву з'явилась металева табличка, яка нагадує, що церкву було засновано у 1398 році. Церква маленька, можна навіть сказати, що непоказна з першого погляду, але ці древні стіни містять багато такого, що може привернути увагу будь-кого.
Набагато скромніший вік має дзвіниця церкви, проте її аркоподібний тунельний прохід має досить цікаве фрескове оформлення. Тут відвідувачів зустрічає арка, на стелі котрої зображений Ісус Христос з відкритою книгою, в якій написано якусь біблійну фразу, а другою рукою вказує на також якийсь символічний знак, що інколи трапляється в іконописі - зведені безіменний і великий пальці.
Ось ця фреска, про яку ходять деякі чутки, наприклад, що Ісус на ній веде поглядом за глядачем з якого місця він би на него не дивився, проте це має досить сумнівний ефект, коли дивишся на це реально. Хоча деякий ефект є, проте це, напевно, властивість будь-якого ввігнутого зображення.

Більш детальне зображення цієї фрески є в фотоальбомі нашого сайту - Фреска у дзвіниці церкви св.Миколая Зацікавило мене в цій арці інше. А саме символи у кутках фрески - ВІЛ, ЯНГОЛ, ОРЕЛ і ЛЕВ. Не дарма ж вибрані саме вони. Цікавився у різних людей про них, дехто опираючись на Біблію говорив що це якості Бога - здається сила, мудрість, справедливість і любов. Ось ці символи ближче:

Чув колись і іншу думку - що це чотири символи - чотири апостоли-євангелісти - Матвій, Марко, Лука і Іван, а от хто чим представлений я не знав, проте думав що Віл - це Матвій, Янгол - Іван, Орел - Лука і Лев залишається Маркові. Проте остання моя поїздка в Бучач розклала всі крапки над "і" в питанні "Хто є хто?". Ось на що я натрапив в одній з церков:

По-моєму, тут все ясно, адже напевно в церквах повинно бути однакове розуміння символів, які входять в оформлення інтер'єру. Хоча можливі варіанти... 

ПС. Велика подяка Світлані Гнитці за надані фотографії з бучацької церкви.

Сергій Єрмаков



Дивіться також:

Категорія: Релігія | Додав: KamPod (29.09.2011)
Переглядів: 9710 | Коментарі: 86 | Теги: фреска, ВІЛ, Миколаївська церква, Лев, янгол, орел, Єрмаков Сергій, дзвіниця, символи, церква св.Миколая | Рейтинг: 3.4/5
Всього коментарів: 85« 1 2
54 leonc   (13.11.2011 00:54) [Материал]
Щось я часу все не можу знайти щоб пописати... Але перший варіант статті можна почитати тут.

57 KamPod   (13.11.2011 02:00) [Материал]
Гарний матеріал за посиланням. Дякую.
А ікони «Спас в силах» дійсно дуже схожі на цю фреску, лише невистачає червоного кольору і описаних геометричних фігур
Quote
Фон ікони заповнений геометричними фігурами: на червоний квадрат накладені синє коло (овал), і червоний квадрат (ромб).

А так і пальці схоже складені тільки тут Ісус підняв руку і навіть якщо я правильно помітив у книжці той же напис.

63 leonc   (14.11.2011 23:07) [Материал]
Схожі, але мені здається, що розпис арки дзвінниці церкви святого Миколая, то є скоріше зображення ікони «Спас Пантократор». Якщо я не помиляюсь, то подібний розпис має головна баня (внутрішня частина купола) Свято-Володимирського патріаршого кафедрального собору в місті Києві. Значення даного образу в тому, що Господь постає тут як Промислитель світу, як Вершитель долі світу, Подавач істини, до Якого з вірою і надією спрямовані погляди людей.

64 KamPod   (15.11.2011 00:45) [Материал]
Точно, дуже схожий

Спас Пантократор, розпис головної бані Свято-Володимирського патріаршого кафедрального собору, Віктор Васнецов. Київ, кін. XIX ст.
Джерело Наша Парафія

Дякую, Леонід. І звідки ти все це знаєш?.. Я вражений. Чудово

58 KamPod   (13.11.2011 02:04) [Материал]
По публікації з Феномену
Quote
І перед престолом як море скляне, до кришталю подібне. А серед престолу й навколо престолу четверо тварин, повні очей спереду й ззаду.

І перша тварина подібна до лева, а друга тварина подібна до теляти, а третя тварина мала лице, як людина, а четверта тварина подібна до орла, що летить.

І ті чотири тварині, кожна з них мала навколо по шість крил, а всередині повна очей. І спокою не мають вони день і ніч, промовляючи: Свят, свят, свят Господь, Бог Вседержитель, що Він був, і що є, і що має прийти!» (Об'явлення 4:2-3, 6-8).

От вони виявляються хто - образи стражів престолу що прославляють Бога на небі

59 KamPod   (13.11.2011 02:11) [Материал]
А тут взагалі цікаво:
Quote
«Спас в силах» - це не просто біблійний опис, перекладений на мову іконопису, це саме пророцтво, своєрідний біблійний трактат, переповнений знаками та символами. Композиція, побудована на поєднанні геометричних фігур, являє всесвіт, в центрі якої знаходиться образ Спасителя, що постає в сяйві божественного вогню (червоний ромб). Коло як нескінченна всеосяжна фігура, символізує Царство небесне, а червоний чотирикутник означає землю, яка складається з чотирьох стихій і орієнтована за чотирма сторонами світу. Образи «чотирьох звірів», розміщені по кутах «землі» - це не що інше як символи чотирьох євангелістів, які несуть Слово Боже по чотирьох сторонах світу. Так, людський образ ангела як символ Матвія відбиває людську генеалогію Христа, з якої починається Євангеліє від Матвія; лев Марка - проповідь Іоанна Хрестителя в пустелі; бик Луки - жертву Захарії; орел Іоанна - піднесений, спрямований до небес характер початку Іванового Євангелія.

Для повноти сприйняття проілюструю зображенням ікони з того ж сайту:

І усі ікони Спаса мають ідентичні образи в кутках http://phenomen.at.ua/index/spas_v_silakh/0-51
Якщо ж повернутись до цитати то виходить що ці чотири символи символізують чотири стихії (треба розуміти ВОДА, ПОВІТРЯ, ВОГОНЬ і ЗЕМЛЯ). Ще підмітив що тут чітко вказується що Лев, Орел, Віл і Янгол це чотири євангелісти "що несуть слово боже по чотирьох сторонах світу", тобто всюди.

62 KamPod   (14.11.2011 03:37) [Материал]
Quote
Він є образ невидимого Бога, роджений перш усякого творива. Бо то Ним створено все на небі й на землі, видиме й невидиме, чи то престоли, чи то господства, чи то влади, чи то начальства, усе через Нього й для Нього створено! (Колосянам 1:16)

Ця цитата не дає переконливого доказу що Ісус є Бог. Тут просто констатується факт що Ісус був створений раніше Землі, Світла/темряви, Тварин, Людини... і можливо приймав участь у творінні, як син Божий

* 65 KamPod   (17.11.2011 17:38) [Материал]
Пояснення дуже зрозумілі, дякую

* 66 KamPod   (17.11.2011 17:41) [Материал]
Я мав розмову з свідками Єгови і запитував у них ті запитання. Відповіді подав у блозі

* 68 KamPod   (18.11.2011 00:48) [Материал]
Просто суперська стаття з безліччю різних трактувань чотирьох символів є у Вікіпедії
http://ru.wikipedia.org/wiki/Тетраморф

* 69 alex   (26.11.2011 03:04) [Материал]
Коли вперше прочитав статтю і Сергій попросив прокоментувати, я не знав що написати. Не можу писати про ті речі, про які абсолютно нічого не знаю і навіть не чув. Хоча в Об'явленні читав про чотири тварини, які знаходились перед престолом (7 И первое животное было подобно льву, и второе животное подобно тельцу, и третье животное имело лице, как человек, и четвертое животное подобно орлу летящему.
(Откр.4:7))
І в Ієзекіля теж є про чотирьох тварин. Але крім того що вони віддають славу Господу я нічого не побачив. Можливо, це показує, що всі живі створіння будуть поклонятися Богу. (Але це тільки моє припущення, яке нічим не підтверджене).
Читав деякі коментарі і тлумачення на це місце, в яких порівнюють чотири тварини і з якостями Бога і з чотирма апостолами. Не буду наводити їх, бо про них вже наведено багато в попередніх коментарях.

* 70 alex   (26.11.2011 03:04) [Материал]
Але буквально на днях, після того як прочитав Євангелії від Матвія, Марка і Іоанна і просто дослідив про що найбільше говориться і них, помітив наступне:

- в Матвія Іісус Христос дуже багато (більше ніж в інших євангліях) говорить про Царство Небесне; (17 С того времени Иисус начал проповедывать и говорить: покайтесь, ибо приблизилось Царство Небесное.
(Матф.4:17);
7 ходя же, проповедуйте, что приблизилось Царство Небесное; (Матф.10:7))

- в Марка - багато говорить про владу, якою Іісус творив чудеса і прощав гріхи; (22 И дивились Его учению, ибо Он учил их, как власть имеющий, а не как книжники. (Мар.1:22);
10 Но чтобы вы знали, что Сын Человеческий имеет власть на земле прощать грехи, - говорит расслабленному: (Мар.2:10);
7 И, призвав двенадцать, начал посылать их по два, и дал им власть над нечистыми духами. (Мар.6:7);
28 и говорили Ему: какою властью Ты это делаешь? и кто Тебе дал власть делать это? 29 Иисус сказал им в ответ: спрошу и Я вас об одном, отвечайте Мне; [тогда] и Я скажу вам, какою властью это делаю. (Мар.11:28,29);

- і в Іоанна - більше говориться про те, що Христос - хліб вічного життя
(33 Ибо хлеб Божий есть тот, который сходит с небес и дает жизнь миру. 34 На это сказали Ему: Господи! подавай нам всегда такой хлеб. 35 Иисус же сказал им: Я есмь хлеб жизни; приходящий ко Мне не будет алкать, и верующий в Меня не будет жаждать никогда. (Иоан.6:33-35);
48 Я есмь хлеб жизни. (Иоан.6:48);
50 хлеб же, сходящий с небес, таков, что ядущий его не умрет. 51 Я хлеб живый, сшедший с небес; ядущий хлеб сей будет жить вовек; хлеб же, который Я дам, есть Плоть Моя, которую Я отдам за жизнь мира. (Иоан.6:50,51);
58 Сей-то есть хлеб, сшедший с небес. Не так, как отцы ваши ели манну и умерли: ядущий хлеб сей жить будет вовек. (Иоан.6:58);
15 дабы всякий, верующий в Него, не погиб, но имел жизнь вечную. 16 Ибо так возлюбил Бог мир, что отдал Сына Своего Единородного, дабы всякий верующий в Него, не погиб, но имел жизнь вечную. (Иоан.3:15,16);
36 Верующий в Сына имеет жизнь вечную, а не верующий в Сына не увидит жизни, но гнев Божий пребывает на нем. (Иоан.3:36);
24 Истинно, истинно говорю вам: слушающий слово Мое и верующий в Пославшего Меня имеет жизнь вечную, и на суд не приходит, но перешел от смерти в жизнь. (Иоан.5:24);
39 Исследуйте Писания, ибо вы думаете чрез них иметь жизнь вечную; а они свидетельствуют о Мне. 40 Но вы не хотите придти ко Мне, чтобы иметь жизнь. (Иоан.5:39,40);
40 Воля Пославшего Меня есть та, чтобы всякий, видящий Сына и верующий в Него, имел жизнь вечную; и Я воскрешу его в последний день. (Иоан.6:40);
47 Истинно, истинно говорю вам: верующий в Меня имеет жизнь вечную. (Иоан.6:47);
10 Вор приходит только для того, чтобы украсть, убить и погубить. Я пришел для того, чтобы имели жизнь и имели с избытком. (Иоан.10:10);
28 И Я даю им жизнь вечную, и не погибнут вовек; и никто не похитит их из руки Моей. (Иоан.10:28);
25 Иисус сказал ей: Я есмь воскресение и жизнь; верующий в Меня, если и умрет, оживет. 26 И всякий, живущий и верующий в Меня, не умрет вовек. Веришь ли сему? (Иоан.11:25,26);
6 Иисус сказал ему: Я есмь путь и истина и жизнь; никто не приходит к Отцу, как только через Меня. (Иоан.14:6);
3 Сия же есть жизнь вечная, да знают Тебя, единого истинного Бога, и посланного Тобою Иисуса Христа. (Иоан.17:3);
31 Сие же написано, дабы вы уверовали, что Иисус есть Христос, Сын Божий, и, веруя, имели жизнь во имя Его. (Иоан.20:31))

З цього всього можна зробити таке припущення, що Євангеліє від Матвія символізує тварину з людським обличчям, Євангеліє від Марка - лева, Євангеліє від Іоанна - орла. (але знову ж, це тільки моє припущення)

P.S. Вибачте, я ще не дослідив Євангеліє від Луки і наперед не хочу нічого писати. Хоча з всіх тварин залишився телець.

P.P.S. Вибачте що так багато - дуже важливі речі і хотів їх написати.

* 71 leonc   (26.11.2011 14:25) [Материал]
Гарне дослідження. Дякую.

* 72 KamPod   (26.11.2011 14:59) [Материал]
Погоджуюсь. +1 до репутації

* 73 KamPod   (28.11.2011 16:44) [Материал]
Спілкуючись у блозі про сутність Ісуса, довелось мати справу з книгою Свідків Єгови "Об'явлення. Його великий апогей вже близько!" Там я натрапив на те що раніше потребувало пояснень зокрема от коментар 24.
Quote (leonc)
«в статті» - то я так зрозумів - то мається на увазі в основній статті, яку ми тут коментуємо. Так? Але якщо не секрет - яке джерело саме такого трактування в цій статті? Звідки?

Quote (KamPod)
Так саме в цій статті, я писав в ній те що колись чув. І пощастило що я сьогодні згадав то джерело бо саме спілкувався з Андрієм із Свідків Єгови. Так от хоча Свідки взагалі не вітають ніяких мальованих символів, але про чотири істоти вони звісно чули і як варіант вони висували припущення що це чотири основні якості Бога. Ось цитата з їхньої публікації "Что от нас требует Бог?" http://watchtower.org/u/rq/

В Библии открывается личность Иеговы. Показаны его главные качества: любовь, справедливость, мудрость и сила (Второзаконие 32:4; Иов 12:13; Исаия 40:26; 1 Иоанна 4:8). В Библии говорится, что Бог также милосерден, добр, готов прощать, великодушен и терпелив.

От звідки ростуть ноги в якостей перечисленних у статті - мудрості, силі, справедливості і любові.

Так вот навожу цитату з вищеозначеної книги, що пояснює точку зору СЄ на останню книгу Біблії


Дивіться — «чотири істоти»!
Тепер Іван бачить ще одну деталь. Він пише: «А серед престолу й шавкало престолу четверо тварин [«чотири істоти», Хом.], повні очей спереду й ззаду» (Об'явлення 4:66).
Що представляють ці істоти? Видіння, записане іншим пророком, Єзекїїлем, допомагає нам відповісти на те запитання. Єзекіїль бачив Єгову, що сидів на престолі на небесній колісниці, котру супроводжували істоти з рисами, подібними до тих. які описує Іван (Єзекіїля 1:5—11, 22—28). Пізніше Єзекіїль знову бачив ту колісницю у супроводі істот. Але цього разу він називає ті істоти херувимами (Єзекіїля 10:9—15). Чотири істоти, яких бачить Іван, мусять представляти велику кількість Божих херувимів — істот високого рангу в Ного духовній організації. Для Івана не було б чимось незвичайним бачити херувимів так близько до особи Єгови, оскільки в стародавній скинії два золоті херувими були розташовані на віці ковчега заповіту, який представляв престол Єгови. З-поміж цих херувимів голос: Єгови давав народові накази (Вихід 25:22; Псалом 80:2).
Ті чотири істоти знаходяться «серед престолу й навколо престолу». Що це означає? Це, можливо, означає те, що вони розставлені довкола престолу так. що кожна з них стоїть посередині кожного боку. Тому перекладачі Біблії, автори «Перекладу сучасною англійською мовою», передали грецький вислів так: «довкола престолу на кожному з його боків». Або ж цей вислів може означати, що ті чотири істоти знаходяться в центральному становищі на небі, де міститься престол. Мабуть, тому «Єрусалимська Біблія» (англ.) перекладає цю фразу так: «у центрі, згуртовані довкола самого престолу». Важливим є те, що херувими стоять близько престолу Єгови, так само як херувими в Єзекїїлевому видінні — на кожному розі організаційної колісниці Єгови {'Єзекіїля 1:15—22). Усе це узгоджується із сказаним у Псалмі 99:1: «Царює Господь... сидить на Херувимах».
Іван продовжує: "Істота перша подібна до лева, друга істота подібна до тельця, третя істота мала обличчя, як у людини, а четверта Істота подібна до орла, летючого» (Об'явлення 4:7, Хом.). Чому ж ці чотири істоти так відрізняються одна від одної"? Очевидно, ті відмінні чотири істоти підкреслюють Божі, характерні риси. Одна істота подібна до лева. У Біблії лев символізує мужність, а особливо в домаганні справедливості і праведності (2 Самуїла 17:10; Приповістей 28:1). Тому лев є гарним зразком Божої риси мужньої справедливості.! [Повторення Закону 32:4; Псалом 89:15). Друга істота подібна до тельця, або бика. Яку ж., рису нам пригадає бик? Ізраїльтяни дуже цінували биків через їхню силу. (Приновїстен 14:4, Жом.; також ди¬віться Нова 39:9—1.1, Хом.). Отже молодий бик представляє енергію, динамічну силу, якою наділяє Єгова (Псалом 62:12'; Ісаї 40:26).
Обличчя третьої істоти подібне до людського. Це, напевно, представляє божественну любов, адже на землі тільки людина була створена за образом Божим, наділена найвеличніпіою рисою — любов'ю (Буття 1:26—28; Матвія 22:36—40; 1 Івана 4:8, 16). Немає сумніву, що херувими проявляють цю рису, служачи дов¬кола престолу Єгови. Що ж сказати про четверту істоту? На вигляд ця істота подібна до летючого орла.. Єгова. сам звертає нашу увагу на гострий зір орла: «Далеко вдивляються очі його» (Нова 39:29). Отже, орел є гарним символом далекозорої мудрості. Єгова є Джерелом мудрості. Його херувими теж мають божественну мудрість, коли слухаються його наказів (Приповїстей 2:6; Якова. 3:17).

* 74 KamPod   (28.11.2011 16:46) [Материал]
Пояснення займає 80 і 81 сторінку широкоформатної книги і навіть в одному коменті не влізло, тому продовжую

Лунає хвала Єгові
Іван продовжує свій, опис: «І ті чотири тварині [«істоти». Хом.],— кожна з них мала навколо по шість крил, а всередині повна, ачей. І спокою не мають вона день і ній, промовляючи: «Свят, свят, свят Господь, Бог Вседержитель, що Він був, і що є, і що має прийти?" (Об'явлення 4:8). Те, що істоти повні очей, нагадує нам довершений і далекоглядний зір. Чотири істоти користуються таким зором безперервно, бо їм не потрібно спати. Вони наслідують Того, про якого написано: «Очі Господні дивляться по всій землі, щоб зміцнити тих. у кого все їхнє серце до Нього» (2: Хронік 16:9). Маючи стільки очей, херувими можуть бачити все. Ніщо не залишається непоміченим. Таким, чином вони добре споряджені служити Єгові у йото праці судження. Про нього сказано: «Очі Господні на кожному місці, — позирають на злих та на добрих» (Приповїстей 15:3). І, маючи по три пари крил,— число три в Біблії вживається для підсилення.— херувими можуть дуже швидко рухатись. щоб оголошувати вироки Єгови й виконувати їх.
Слухайте! Херувими співають Єгові мелодійну, хвилюючу пісню хвали: «Свят, свят, свят Господь, Бог Вседержитель, що Він був, і що є, і що має прийти!» Тут знову триразове повторення вказує на підсилення. Херувими гучно підтверджують святість Бога Єгови. Він. Джерело і Зразок щонайвищої святості. Він теж «Цар вічності». Він навіки буде «Альфа й Омега, Перший і Останній. Початок і Кінець» (1 Тимофія 1:17, НС; Об'явлення 22:13). Херувими без перепочинку проголошують незрівнянні риси Єгови перед усіма створіннями.
У небесах лунає, хвала Єгові! Іван продовжує свій опис: «І коли ті тварини [«істоти», Хом.] складають славу, і честь, і подяку Тому, Хто сидить на престолі я живе віки вічні, тоді надають двадцять чотири старці перед Тим, Хто сидить на престолі, і вклоняються Тому, Хто живе віки вічні, і складають вінці свої перед престолом та кажуть: «Достойний Ти, Господи й Боже наш, прийняти славу, і честь, і силу, §о все Ти створив, із волі Твоєї існує та створене все!» (Об'явлення 4:9—.11). Це проголошення пошани Єгові, вашому Богові і Суверенному Господеві, — одне з найграндіозніших у цілому Святому Письмі!



далі в книзі пішло про старців...
А ще там наводиться такий цікавий малюнок з зображенням цієї сцени описанної в Об'явленні

* 75 KamPod   (01.12.2011 21:10) [Материал]
От на таке цікаве натрапив на сайті http://www.mirrosta.ru/tayni-m....sa.html

ЗАГАДКА СФИНКСА
Сфинкс — это мифическое животное с туловищем наполовину (задняя часть) быка, наполовину (передняя часть) льва, с крыльями орла и головой человека. Каждая часть соответствует одному из четырех так называемых фиксированных знаков зодиака: Телец, Лев, Скорпион и Водолей. Хотя созвездие Скорпиона своей формой мало напоминает орла, астрологи уже давно установили между ними связь: орел, по их мнению, выражает творческий аспект знака Скорпиона. Издавна бытует мнение, будто сфинкс является «ключом к оккультным наукам», и, разгадав его тайну, можно получить доступ к древним знаниям. То, что сфинксов в древности устанавливали перед воротами городов или храмов, лишний раз подтверждает их значение как средства доступа в закрытую для непосвященных зону. Слово «ворота» означает в каббалистических учениях «ключ к шифру».

Роль сфинкса как ключа станет нам совершенно понятна. Правильно расставленные, двенадцать знаков зодиака делятся на две одинаковые по количеству группы (по шесть знаков), по краям которых стоит один из четырех знаков зодиака сфинкса Знаки первой группы содержат информацию о первоначальном эфире и происходивших в нем процессах; знаки второй группы описывают рождение физической формы и появление первичной субатомной частицы. Стало быть, фигура сфинкса подсказывает, какие знаки зодиака следует поместить в начале и конце каждой группы. В данной расстановке порядок этих четырех знаков, воплощенных в сфинксе, остается неизменным — таким же, как и на эклиптике. Совсем иная картина с остальными знаками, последовательность которых резко изменена Интересно то, что астрологи называют упомянутые выше знаки фиксированными (или постоянными).

В Древнем Египте между астрологией и картами таро существовала тесная связь. Например, по словам древнегреческого философа Ямвлиха, стены тайной подземной галереи, проходящей по запутанным коридорам, некогда были расписаны двадцатью двумя фресками, идентичными большим арканам таро. Жрецы, стремившиеся узнать смысл этих фресок, вступали под своды подземного лабиринта через вход в груди Большого сфинкса. По утверждению Ямвлиха, в начале и в конце каждой стены, расписанной упомянутыми выше фресками, возвышались кариатиды в виде сфинксов, всего двадцать четыре; их освещали одиннадцать хрустальных масляных ламп в форме сфинксов. Сфинкс был изображен и на одной из карт таро (аркан 10), последней фреске в последовательности от 0 до 10, излагающих принципы рождения Вселенной. Кроме того, на аркане 21, последней пиктограмме, были изображены четыре зодиакальных знака сфинкса, симметрично расположенных вокруг большого венка. Более того, посвященные жрецы носили на шее на золотой цепочке символ Розового Креста На нем были изображены четыре связанных со сфинксом знака зодиака — бык, лев, орел и водонос, — симметрично расположенные между перекладинами креста вокруг розы.

* 76 KamPod   (01.12.2011 21:10) [Материал]
Сам сфинкс не дает ответа на вопрос, какой из его четырех знаков должен стоять на первом месте; знаки зодиака — тоже, ибо они располагаются по кругу, не имеющему ни начала ни конца. Современные астрологи придерживаются Птолемеевой системы мира, в которой по воле одного человека Овен стоит первым. И этим человеком был астроном и астролог Клавдий Птолемей, живший во II столетии н.э., в начале эры Овна, когда весеннее равноденствие прецессировало к началу созвездия Овна. Впрочем, Кирил Фаган, историк астрологии, в книге «Истоки астрологии», пишет, что в более древние времена первым знаком зодиака считался Телец, отправная точка устанавливалась на нулевом градусе Тельца. Именно здесь через Бета Тельца, оконечность южного рога Тельца, лежащую почти в 15 градусах к востоку от Бычьего Глаза, Альдебарана (Альфа Тельца), проходит меридиан, в пользу того что на первом месте в зодиакальной системе должен стоять знак Тельца, говорит и то, что он связан с концепцией «начала». Например, «алеф», первая буква еврейского алфавита, переводится как «вол» или «бык» как в еврейских, так и в индусских священных книгах. В современном эфиопском языке слово «бык» произносится почти так же — «алф». Более того, в древнееврейском языке созвездие Тельца обозначалось символом К, значком буквы алеф, весьма напоминающим современное обозначение Тельца. Когда этот символ поставлен на бок, он очень похож на греческую альфу, «а», или финикийскую «а» (оба алфавита начинаются именно с этих букв). Кроме того, нулевой год по древнеегипетскому календарю, в основе которого лежит движение Сириуса, приходится на 4240 год до н.э., т.е. на то время, когда эра Тельца только начиналась и точка весеннего равноденствия находилась вблизи кончиков рогов Тельца Словом, ни один другой зодиакальный знак так явно не заявлял о себе «Я первый».

Намеки, оставленные в различных писаниях, также свидетельствуют о том, что первым знаком должен быть Телец. Все четыре Евангелия Нового Завета содержат явное указание на то, в какой последовательности должны располагаться зодиакальные знаки сфинкса (ведь этих четырех апостолов — Матфея, Марка, Луку и Иоанна — традиционно связывали с символами, являющимися четырьмя знаками сфинкса Матфея — с быком, Марка — со львом, Луку — с орлом и Иоанна — с водолеем). Эти четыре апостола изображены, вместе со своими астрологическими знаками, в Ватиканском соборе Святого Петра. Посмотрев вверх, вы увидите их по четырем углам центральной залы собора, у основания его купола (как и на Розовом Кресте древних магов). Следовательно, эти святые подсказывают, в какой последовательности располагаются четыре вышеупомянутых знака зодиака Телец, Лев, Скорпион и Водолей.

Те же самые четыре астрологических символа встречаются в «Книге пророка Иезекииля» (1:10) и «Откровении Иоанна Богослова» (4:7), где они принимают форму «животных»; однако здесь они перечислены в иной последовательности, Г.Х. Мис замечает, что по порядку эти животные перечислены во втором комментарии к Ветхому Завету, где сказано: «Когда Соломон захотел сесть на фон, Телец осторожно поддел его на свои рога и передал Льву»; в конце концов «Лев поднял его и посадил на трон». Восседающий на своем троне Соломон — это Водолей, знак, символизирующий величественную голову сфинкса.

* 77 Kobzar   (14.10.2013 13:19) [Материал]
Щоб не плодити публікації,запитаю тут,може хтось щось знає-для чого такий от компакт-диск?

* 78 leonc   (14.10.2013 22:37) [Материал]
На моє сприйняття - це яскравий набір сувенірів. Призначення? Як правило такі речі люди чипляють в авто на дзеркало заднього виду чи ще десь біля вітрового скла. Більше того, на мій погляд, це саме сувеніри на базарі, а не ікони в церковній лавці. Чому я так кажу? Не тому що на мій погляд їх призначення в авто (у самого є різблене яйце з іконками з Почаєва), а саме за виконанням. По-перше - ці всі шнурочки - їх призначення - прикраса. По-друге - набір та виконання ікон, зображених на цих сувенірах. Перш за все кидається в очі те, що поруч із православними зображеннями (Почаївська ікона Божої Матері, Божої Матері семистрільної, або "пом'ягшення злих сердець", Христа Пантократора - православні зображення) красуються і католицького толку зображення (Діва Марія католицького виконання - нажаль не знаю назви ікони, Спаситель в терновому вінці - хоч і зустрічається в православних церквах, але була перейнята із заходу в кінці 17-го сторіччя). В церковній лавці це було би нонсенсом. Крім того на великому диску лик Христа чомусь збоку, а на самому верху зображення Миколая Чудотворця, архиєпископа Мир Лікійських. Одним словом - моє враження - розпродажа побрякушок із відтворенням ікон для того щоб дорожче "впарити".
Вибачте за різкість...

* 79 KamPod   (14.10.2013 22:52) [Материал]
Щодо прикрас на шнурочках, то в мене є така іконка з екскурсії в Зарваницю (греко-католицький монастир)

я так розумію що ніякої духовної цінності вона не несе? чи все ж таки?

* 84 leonc   (15.10.2013 09:05) [Материал]
Загалом будь-яке зображення Господнє, чи Матері Його, чи святих - це з одного боку лише зображення, а з іншого боку... Згадаймо вірш з Біблії коли Мойсей зустрів Бога, котрий йому явився в неопалимій купині, Бог йому сказав - "зніми взуття твоє з ніг твоїх, тому що місце, на якому ти стоїш, є земля свята" (вихід 3:5). То якщо земля, на якій явився Бог Мойсею стала святою, то що ж до зображень самого Бога, чи Матері Його, чи святих Його? Мені, наприклад, неприємно коли такі зображення розташовані у невідповідному місці і попираються... Проти розташування іконки в авто, чи то біля робочого місця, чи ще десь абсолютно нічого не маю, якщо до неї ставитись відповідно. 
Був я якось свідком цікавого випадку. Недалеко від села, де народився мій батько, є джерело Петра і Павла (точніше два джерела з під землі б'є у відстані десь 5 метрів). Кожного року у день первоверховних апостолів Петра і Павла біля цієї кринички проводять богослужіння. Так от пару років назад я був на одному із таких богослужінь. Тоді принесли велику ікону і поставили прямо на землю біля однієї із криничок. Деякі ж люди прямо під час богослужіння (не дочікуючись його закінчення), кинулись набирати воду із цієї кринички і почали попирати ногами поставлену ікону. Буквально за пару хвилин налетів дуже сильний буревій, почав ламати дерева, розігнав ісіх. Потім пішов дуже сильний дощ. Потім все так само раптово вщухло. Це тривало може хвилин десять, може п'ятнадцять - не більше. Причому ні перед цим, ні після ніде на горизонті не було жодної хмаринки... Якось так...

* 81 KamPod   (14.10.2013 22:54) [Материал]
Аж зараз побачив, що диск з отворами по краях - 100% не буде рекомендовано продивитись навіть якщо там буде щось записано. Тай як прикраса воно не дуже, от і справді питання для чого їх виготовляють :?

* 83 leonc   (15.10.2013 08:47) [Материал]
Я сьогодні такий диск бачив причепленим до дзеркала заднього виду в маршрутці, яка проходила повз мене. Причому звернув увагу, що і рисунок абсолютно такий самий (і ті ж самі зображення, і таке ж саме розташування). Нажаль телефон з камерою був глибоко в кармані і сфотати не встиг.

* 80 Kobzar   (14.10.2013 22:53) [Материал]
Дякую за відповідь.
Моя версія така.Колись водії-невігласи вішали компакт-диски під лобове скло,вважаючи що таким чином радар дайця не спрацює.
Ця мода пішла від водіїв-далекобійників,вони вважали що диск дасть блик і засвітить знімок автоматичної фотокамери,яка фотографує авто порушників.Видно "бізнесмени" пішли далі і вирішили поєднати антирадар з спасінням.Кумедно і недолуго.Вердикт-вчіть ПДР і не порушуйте їх.

* 82 KamPod   (14.10.2013 22:55) [Материал]
Хороша версія - напевно так і є cool

* 85 KamPod   (21.01.2014 13:30) [Материал]
Дякую за гарні відгуки

ПС. Поправив перші зображення

1-20 21-34
Имя *:
Email:
Код *:
Категорії розділу
Проекти активного дозвілля [196]
Туризм [142]
Знахідки О.Будзея [600]
Творчість [31]
Історія [36]
Персоналії [33]
Легенди [32]
Культура і Мистецтво [66]
Суспільство [103]
Релігія [11]
Спорт [51]
Природа і екологія [14]
Бібліотека [51]
Анонс [14]
Про свята, змагання, урочистості та інші події у місті
Цікаво знати [26]
Різне [10]
Пошук
Свіжина
Дуже цікаво розповідає про вулицю Зантус

Доброго дня,
хто може показати на

Скажите пожайлуста а где хранится виньет


да... мне бы такая штуенция не помешала


Пошук
Статистика
Rated by ORS3
Онлайн всего: 2
Гостей: 2
Пользователей: 0
Copyright MyCorp © 2024Створити безкоштовний сайт на uCoz